Paparan Iklan

Saturday, July 9, 2011

Buat kembar nasib aku...

Bertemu kembali...

Utusan kali ini aku dedikasi kepada sahabat yang aku gelar sebagai 'Kembar Nasib' aku... Kenapa dia aku gelar 'Kembar Nasib' aku? Kami tidak sama usia dan kami bukanlah dari keluarga yang sama... Tapi dialah 'Kembar Nasib' aku... Aku sebenarnya bangga dengan dia... Kenapa? Sebab dialah setabah2 manusia yang pernah aku jumpa... Ish2! Malulah... Sebenarnya aku tak pernah puji dia... Ni adalah kali pertama... Harap2 dia tak muntah... :-)... Memang kami mengeluh dengan ketentuan hidup kami... Kami mengeluh dengan nasib yang menimpa kami... Tapi kami sama2 sentiasa akan tetap melalui apa sahaja di depan kami...

Yang kami tahu kami perlu berusaha... Aku yang memulakan gelaran 'Kembar Nasib', entah apa yang dia fikir masa aku cakap aku adalah 'Kembar Nasib' dia... Tapi yang pasti masa tu kami sama2 gelak... Apa2 pun aku dengan dia tidaklah selalu berjumpa atau bertegur sapa terutamanya bila aku tidak sambung belajar dekat universiti yang sama dengan dia tapi kami masing2 tahu akan peranan kami sebagai sahabat.. Jika ada apa2 kesulitan yang terjadi kami akan mengadu di antara satu sama lain... Tapi bukan bermakna semua rahsia dia aku tahu dan tidak semua rahsia aku dia tahu... Setuju kan kalau aku katakan bahawa hidup ni pun kadang2 perlukan sedikit ruang dan rahsia untuk diri sendiri? 

Yang penting kami sama2 memberikan semangat kepada satu sama lain... Aku sentiasa berdoa agar dia dapat apa yang dia idam2kan dan bahagia selalu... Sejak mengenali dia, aku faham dengan suasana yang dia lalui dari dahulu hinggalah sekarang ini... Mungkin aku mudah memahami dia kerana aku juga mengalami nasib yang lebih kurang sama tapi tidak serupa... Kalau aku jadi dia, aku juga akan mengalah tapi dia ni tabah walaupun nampak macam taklah tabah sangat... :-P...

'Kalau aku rasa sedih aku akan fikirkan kau sebabnya...' Ayat yang pernah aku ucapkan pada dia... Dia mesti tau apa ayat seterusnya... Sampi sekarang dia ingat... Aku suka kenangan itu... :-)... 

Tapi aku sedih juga, beberapa bulan ni aku banyak tak dapat nak bantu dia atas sebab2 yang aku sendiri tak boleh nak elakkan... Yang aku hanya mampu lakukan dengar saja keluhan atau luahan hati dia... Sekurang2nya kurang sikit rasa sedih dia... Itu saja yang aku mampu tolong setakat ini tapi InsyaAllah jika di izinkan-Nya, aku tidak akan teragak2 untuk membantu setakat yang termampu...

Apa2 pun utusan kali ni sememangnya khas untuk dia... Terima kasih atas persahabatan ini dan aku akan sentiasa doakan kau dapat mencapai impian kau... Lagipun aku kan 'Kembar Nasib' kau! hehehe...

Sampai bertemu lagi...

No comments: