Paparan Iklan

Saturday, July 2, 2011

Kematangan Hidup

~~~Delete all old posted in here before 2011~~~

Aku nak memulakan blog ni dengan sesuatu yang baru... Aku telah pun padamkan semua post2 aku yang lama... Kenapa aku buat macam tu? Entahlah... Aku sendiri tiada jawapannya... Aku hanya mahukan blog ini mempunyai nafas yang baru seperti aku sedang berusaha untuk miliki kebahagiaan aku sendiri... Aku mahu segalanya bermula dengan sesuatu yang baru... 

Kini aku sedang berhubungan dengan seseorang yang jauh lebih tua dengan aku... Aku rasa kawan2 aku tahu... Adakah dengan ini memberi maksud bahawa aku sememangnya sedang melalui fasa kematangan @ kedewasaan lebih awal dari sepatutnya? Entahlah... Aku tidak mempunyai komen tentang itu...

Aku tahu ramai diantara kawan2 aku tertanya-tanya dengan pilihan aku... Serikkah aku untuk bercinta dengan lelaki yang seusia aku? atau lebih 4 atau 5 tahun saja dari aku? Untuk itu aku juga tidak mempunyai jawapan yang pasti... Soal hati bukan urusan aku... Aku hanya mampu menyatakan kemahuan ku kepada Pencipta aku tapi dia yang menentukan hala tuju hidup aku... Dia lebih mengetahui apakah yang terbaik untuk diri aku ni...

Aku telah pun tukarkan nama blog ini untuk kesekian kalinya... Harap kali ini, tujuannya aku mewujudkan blog ini tercapai... Aku bukanlah blogger yang tegar bermain dengan kata2... Aku bukanlah blogger yang mempunyai banyak pengalaman dalam hidup... Aku bukanlah blogger yang pandai memuaskan hati semua orang... Aku hanya blogger yang menulis untuk diri aku sendiri yang lahir dari hati dan juga pengalaman hidup aku sehari-hari yang aku lalui dengan penuh cabaran dan kesabaran...

Aku tidak tahu sama ada aku akan teruskan komitmen aku terhadap kewujudan blog ini atau tidak... Apa yaang pasti aku hanya akan menulis apabila aku terasa mahu berkongsi sesuatu dengan sesiapa sahaja yang sudi membaca blog ini...

Mungkin bagi kawan2 aku, mereka akan tertanya-tanya, lain benar tulisan aku kali ni... Penuh dengan formaliti yang jarang2 aku ketengahkan... Entahlah... Aku berharap aku boleh berikan jawapan pada semua soalan tapi malangnya aku sendiri tiada jawapan yang tepat... Hanya aku boleh katakan bahwa aku selesa dengan penulisan gaya begini... Mungkin ini adalah aku yang sebenarnya... 

Ya mungkin aku sebenarnya seorang yang sangat formal yang sedang cuba untuk menyesuaikan diri dalam arus kemodenan zaman kini... Cuba untuk memberikan terbaik untuk semua orang tapi malangnya mereka semua tidak pernah mengerti... Dan aku pula tidak pernah tahu untuk menyesuaikan diri aku dalam kelompok mereka supaya aku boleh diterima dikalangan mereka...

Sampai ketemu lagi... Semoga semua orang berbahagia selalu...

4 comments:

Jalut said...

keep it up.. hehe.. lebarkan sikit sidebar tuh. kecik sangat.. tulisan tak muat..

Butterfly's said...

Thank for the comment... (^o^)/...

dayah aziz said...

ape ek ur blog name bfore..

Butterfly's said...

Cerita dongeng zaman moden is the latest... before that butterfly kot... Entah x ingt... hehehe...