Paparan Iklan

Wednesday, July 27, 2011

Pengalaman ke Vietnam Versi 1...

Bertemu kembali...

Sekembalinya dari Vietnam hari Isnin 25-Julai-2011, aku terus amik cuti... Penat sangat... Aku dengar rakan sebilik aku semasa kat sana pun ambil cuti setengah hari... Memang penat... Sebab cuaca kat sana bukan macam di Malaysia... Walaupun tiada matahari dan ada angin tapi angin disana adalah angin bahang yang panas bukan macam angin Malaysia, di Malaysia walaupun matahari terik tapi bila ada angin kita akan terasa sejuk...

Aku akan letakkan gambar sepanjang berada disana... Tapi tidaklah kesemuanya... Cuma yang berkenaan sahaja... Tentatif program disana adalah seperti dibawah :

22-Julai-2011
Berada di Hanoi dan melawat kawasan sekitar seperti Ho Chi Minh punya makam, rumah Ho Chi Minh di sana, dan juga pagoda yang terdapat di sana tapi aku tak masuklah... Bila sampai disana pemandu pelancong di sana menerangkan semula sejarah negara dia... Tapi sangat lah bertentangan dengan apa yang aku belajar di Malaysia tentang sejarah... Mereka mengagungkan Ho Chi Minh sedangkan kita rakyat Malaysia menganggap Ho chi Minh adalah ketua komunis... Lain orang lain cara... Tapi Ho Chi Minh adalah seorang lelaki bujang sehinggalah ke akhir hayatnya... di sini aku sedikit meragui kelakian beliau... Bukan niat untuk menghina tetapi mengapa dia membujang? Malahan pembantu peribadinya juga seorang lelaki... Kamu fikir2kanlah sendiri... Oleh kerana kami tidak mahu pergi ke teater kerana nak menjimatkan masa untuk membeli-belah jadinya kami sampai awal di Hotel... Sambil tunggu kumpulan yang datang menggunakan perkhidmatan Malaysia AirLines, aku dengan rakan sebilik pergi bershopping... Pengalaman shopping di sana? Sangat mengecewakan... Pekedai di sana nampak pelancong, mereka akan menaikkan harga sehingga lebih 25 kali ganda... Baik membeli-belah kat Malaysia saja kalau begitu?! Tapi bawah disertakan rumah Ho Chi Minh dan juga gambar mereka2 yang sangat teruja ketika membeli beg2 yang agak murah disana...
Ho Chi Minh First House 
Perhatian diberikan kepada Kak Azida semasa membuat tawaran
Keterujaan membeli-belah

Sudah tentu aku tidak akan meletakkan gambar aku di sini... :-)... Sampai bertemu kembali di versi yang kedua...

No comments: